Intretinerea turbosuflantei

In functie de frecventa aparitiei defectelor, cauzele generatoare pot fi variate.Vom identifica in continuare cateva dintre acestea:

 Defectiuni ale turbosuflantei cauzate de problemele de lubrifiere: retinerea uleiului, restrictionarea sau lipsa curgerii uleiului, prezenta corpurilor straine in ulei.

 Defectiuni determinate de patrunderea obiectelor straine in rotoarele compresorului si/sau ale turbinei.

Procedura de intretinere vizeaza in mod deosebit filtrarea aerului si calitatea uleiului. Aceste zone sunt importante datorita vitezei de operare a turbosuflantei. Adoptarea unor proceduri de operare adecvate si a unei politici de intretinere preventiva ofera sistemului turbo o lunga durata de viata.

Procedurile de intretinere sunt bazate pe intervale stricte de functionare ale motorului, perioade de timp sau kilometri parcursi. Acest fapt se datoreaza unei largi varietati a lubrifiantilor, a modurilor de operare si a conditiilor la care sunt supusi acestia.

Intretinerea preventiva a turbosuflantei consta in primul rand in asigurarea pastrarii integritatii motorului si a sistemului de alimentare cu aer. Motorul nu trebuie exploatat intr-un mod care sa genereze o functionare defectuoasa a turbosuflantei.

Proprietarul vehiculului trebuie incurajat sa respecte urmatoarele masuri de siguranta pentru a asigura o buna functionare a turbosuflantei:

1. Dupa pornirea autovehicolului, accelerarea motoruui este recomandata doar dupa ce presiunea uleiului a fost stabilizata. Turarea motorului imediat dupa pornire poate forta turbosuflanta sa functioneze la viteza maxima inainte ca lagarele sa poata fi lubrifiate adecvat. Functionarea unei turbosuflante cu lubrifiere insuficienta poate provoca uzura lagarelor. Repetarea acestei greseli poate conduce la defectarea prematura a turbosuflantei.

2. Oprirea motorului sa va face numai dupa scaderea turatiei la relanti. Turbosuflanta functioneaza la viteze si temperaturi constante care sunt mai mari decat cele ale celorlalte categorii de componente ale motorului. Atunci cand un motor functioneaza la capacitate/turatie maxima, viteza si temperatura turbosuflantei sunt de asemenea la maxim. Pot aparea probleme ale motorului sau turbosuflantei atunci cand motorul aflat la turatie maxima este oprit brusc.

Pentru evitarea problemelor se recomanda functionarea intr-o stare de repaos medie sau cu o “sarcina usoara”, care in acelasi timp sa mentina intreaga presiunea uleiului si fluxul de aer din sistemul de racire. Urmand aceste sfaturi se poate preveni rotatia prelungita a turbosuflantei fara lubrifiere si formarea depunerilor de calamina in spatele rotorului turbina, fapt ce conduce la uzura prematura a segmentilor de etansare.

3. Sistemul de ungere al turbosuflantei trebuie amorsat de fiecare data dupa ce a fost efectuat un schimb de ulei sau orice serviciu care implica o scurgere a uleiului. Motorul trebuie pornit de cateva ori inainte de intra in sarcina. Apoi trebuie pornit si lasat la relanti pentru o perioada de 2-3 minunte inainte de accelerare, pentru ca intreaga circulatie a uleiului si presiunea acestuia sa se regleze.

4. La temperaturi scazute si in cazul in care vehiculul nu a fost utilizat pentru o perioada mai lunga de timp, presiunea normala a uleiului motorului si curgerea acestuia sunt afectate. In aceste conditii motorul trebuie pornit si lasat in starea de repaos pentru cateva minute, pentru a permite intregului sistem sa ajunga la temperatura de lucru iar uleiul la vascozitatea normala, inainte de a intra in sarcina.

5. Trebuie evitate perioadele lungi de repaos ale motorului. Combinatia de presiune scazuta din turbina si compresor si rotatia mica a axului turbosuflantei poate permite uleiului sa se prelinga peste segmenti in turbina sau in compresor. Acest lucru poate produce uzuri in carcasa lagar in zona de etansare a segmentilor si poate avea efecte negative asupra rotorului.

Sursa: www.turbocenter.ro

 


Oferim preturi fara concurenta la turbosuflantele KKK, Garrett, Holset pentru turisme, camioane si utilaje.

Turbosuflanta Garrett kkk holset

Audi, Fiat, MG, Rover, BMW, Ford, Mitsubishi, Saab, Buick, Honda, Nissan, Ssang, Yong, Chevrolet, Hyundai, Olsmobile, Seat, GM, USA, Isuzu, Opel, Suzuki, Chrysler, Iveco, Peugeot, Skoda, Citroen, Jeep, Plymouth, Toyota, Daf-Leyland, Kia, Pontiac, Volkswagen, Daewoo, Mazda, Porsche, Volvo, Dodge, Mercedes, Renault, etc.


   Link

Nituri
Reparatii Turbosuflante
Reconditionari turbine
Kit Reparatie Turbo
Reparatii Turbosuflante Vanzari
Reparatii Turbo Calitativ
Repar turbosuflante
Reparatii turbosuflante
Reparatii turbine auto
Turbosuflante auto
Reparatie turbosuflante
Reparatii turbo Bucuresti



   Despre noi

In urma activitatii desfasurate la serviceurile auto din Romania am observat ca toata lumea face ochii mari cand mecanicul ii spune clientului ca turbosuflanta lui are probleme. Intrebarea fireasca este: "Se poate repara turbosuflanta mea?" Raspunsul pe masura: "Stiu ca se pot repara, dar nu stiu unde si nu stiu ce garanatie poti avea la o turbosuflanta reparata". Cei ce repara turbosuflante zic nu au avut cazuri in care clientul sa se planga de turbosuflantele sale.



   Contact

Departamentul vanzari: turboparts.sa@gmail.com
Sediu: B-dul Ghencea, nr 134, corp 86, Bucuresti, Sector 6.
Telefon: 0733 513 353 / 0768 987 377